Menu Sluiten

Perfect Pilates

Perfect Pilates is een wetenschappelijk onderbouwde trainingsmethode voor lichaam en geest.
De trainingsmethode richt zich op stabiliteit, flexibiliteit en lichaamsbeheersing. Door middel van diverse grondoefeningen worden buik, billen, benen, rug en armen getraind.

Pilates is de kunst van de spierbeheersing.

Joseph Pilates – Grondlegger Perfect Pilates


Gewone oefeningen zijn gericht op de oppervlakkige spieren. Perfect Pilates is de eerste trainingsmethode die zich richt op zowel de diepe als de oppervlakkige spieren. De diepe spieren zijn belangrijk voor het stabiliseren van onze gewrichten. Door verslapping van bijvoorbeeld de diepe rugspieren gaan de oppervlakkige spieren verkrampen en krijg je rugpijn.
Met Perfect Pilates komt uw lichaam snel weer in balans en verdwijnen gewrichtsklachten, vooral rug- en nekklachten.

Wetenschappelijk bewezen

Er is aangetoond dat mensen na een aantal weken Perfect Pilates training:

  • Minder rugpijn hebben
  • Minder vet en stevigere spieren hebben
  • Sneller rennen
  • Hoger springen
  • Meer evenwicht hebben
  • Meer energie hebben
  • Zich fijner voelen

Wat kun je bereiken met de oefeningen?

  • Een strakke buik en billen
  • Een mooi sportief lijf met slanke spieren
  • Een sterke en soepele rug (minder rugpijn)
  • Meer lenigheid en flexibiliteit
  • Stabieler en meer ontspannen in je lijf
  • Lekkerder in je vel

De cursus Perfect Pilates wordt geven door een fysiotherapeut, in een kleine groep. Door in kleine groepen te trainen kunnen er specifieke aandacht worden gegeven aan elke cursusdeelnemer. De cursussen worden zowel overdag als ’s avonds gegeven.

Zie onze flyer.